Mobbning.

Det värsta jag vet är Mobbning. asso det är helt sjukt fast jag själv har mobbat folk så känner jag mig som en jävla idiot. efter jag håller på och säger du är ful äcklig , tagga härifrån och det. fyfan asso. nej men asso helt seriöst får jävligt ont i ♥ efter jag har tänkt på det som har hänt. jag har aldrig i mitt liv blivit mobbad men iaf.
tänk igenom i denhär texten.
En 15-årig flicka håller hennes 1 år gamla son i handen,
folk kallar henne för hora. Men ingen vet att hon våldtogs vid 13. Folk kallar
en flicka för fet, men ingen vet hon har en allvarlig sjukdom som gör så hon är
överviktig. Folk kallar en gammal gubbe för ful, men ingen vet att han fick en
allvarlig skada i sitt ansikte när han räddade någons liv i en brand.
Så jävla sant, tänk efter innan ni säger något idioter..


Kommentarer
Postat av: Björn Hultman

Det är viktigt att vi alla säger ifrån, ingriper eller säger till vuxen, annars är man faktiskt delaktig i mobbningen. Att säga ett hej till någon är också viktigt, för det betyder mycket. Om vi alla accepterar varandra oavsett hur man ser ut, så kommer problemet minska. Jag föreläser om ämnet i skolor och försöker på så sätt få eleverna att förstå allvaret i mobbningen och ge mer kunskap. Det är drygt 50 st varje år som är under 19 år, som tar sitt liv. En person i veckan, hade fler folk agerat hade dessa barn/ungdomar levt idag!

2011-08-30 @ 08:39:14
URL: http://antimobbning.wordpress.com
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Design by Emma Bylger
RSS 2.0