Min gamla text fast den är värld att sitta här!

jag känner att jag vill skriva av mig lite..
jag stör mig verkligen på folk, så kallade vänner som bara kan vända ryggen till en och sedan skylla det på den personen, att den inte hör av sig osv. jag tycker att innan man går o anklagar någon för att inte hör av sig och sedan "bryter kontakt" för det är väldigt egositiskt. mina närmsta vänner vet att när jag mår mindre bra vill jag ha mindre kontakt med folk över huvud taget. jag är inte den som tycker om att prata om allting och trötta ut folk med mitt snack. sen att folk inte kan fatta att dina problem är dina problem och mina är mina. alla har sina egna problem och ingen är egentligen sugen på att hela tiden lyssna på folks snack o problem. nu menar jag inte att inte lyssnar, för det gör jag alltid! men jag menar att man ska respektera dem som inte tycker om att hela tiden prata om det, då man vet att något inte är som det ska eftersom personen hör av sig mindre och mer sällan. istället för att "bryta vänskapen" tycker jag man ska tänka igenom det väldigt noga. att få ett sms med text som handlar om att man är dålig vän, egoist och inte bryr sig hatar jag att få. sånna sms är inget att skoja med eller hota sina vänner med, jag tar såna på allvar och tar åt mig! nu går jag inte o deppar ihop för det, men jag blir arg. känner mig väldigt knäckt av en respektlös skit som inte är värd min tid. får man ett "avskeds sms" så har man fått det, att ta tillbaka det är inte det lättaste, inte för mig. jag har inte lätt att förlåta sånt. en del sanning finns det ändå bakom smset, personen som skriver sånt menar säkert vad dom skriver, är helt medvetna men "det blev fel". sådant tycker jag inte att man ska tro på. skriver man något så har man skrivit det. sedan att man skriver det för att man är för tillfället arg eller ledsen spelar ingen roll. jag vill inte ha vänner som ser mig som en egosit, dålig och som inte bryr mig.

Kommentarer
Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Design by Emma Bylger
RSS 2.0